CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Thursday, 24 December 2009

aku ingin jadi pelangi mu

morning semua.... hari ni noma x pergi class. dua2 kelas noma x pergi. sbb noma terlajak tidur. smlm tidur agak lewat. berborak dengan kawan melalui telefon tanpa kreadit. (ym).skunk ni noma baru nak packing baranng. xde la banyak mcm nak cuti sebulan. tapi kadang noma ni overpack. huhuh bus noma ptg ni kul 5.30pm. haihhh. perasaan ini yang noma x gemar. pulang dengan rasa pedih. harap noma dpat melakonkan watak RIANG noma dengan cemerlang bila sampai ke rumah keluarga tersyg. ikut kan hati, noma x nak alik. tp disbb kan esk adalah hari bahagia bagi aunty noma. noma sepak keluar masalah yg menhimpit kepala otak noma ni. ouh! saya perlu CERIA!! set dalam minda ini...

"kita x leh nak puas kan hati semua org. kelemahan kita membuatkan kita sendiri lemah dan x mampu nak bahagia kan org disekeliling kita bila bersama dengan kita. kita x mampu nak puaskan hati mereka. aku dah cuba untuk membuatkan mereka bahagia berkasih dengan aku. aku cuba menjaga hati mereka. aku memanja kan mereka. aku memberi ruang kepada mereka. aku curahkan kasih sayang. aku luangkan masa aku. aku cuba dan cuba untuk membuatkan mereka tidak merasa lemas berada di zone hidup aku. tapi...."

" mereka tetap tidak menghargainya. malah semudah memetik daun kari saja mereka melupakan segala kemanisan itu. tidak boleh kah mereka menutup kelemahan diri kita dengan segala pengorbanan dan kasih sayang yang selama ini kita letakkan dalam hidup mereka. kenapa sukar untuk mereka menerima diri kita seadanya? kita juga manusia biasa. seperti mereka yang mempunyai kelemahan dan kekuatan. tapi kita sedaya upaya dan seikhlas hati menerima mereka seadanya. malah menutup kelemahan mereka dengan kasih sayang.kita manusia biasa yang ada bermacam jenis perasaan di setiap perjalan kita. sedih.gembira.menangis.ketawa.bahagi.kecewa"

"indah bukan erti dan peranan kasih sayang dalam hidup kita? kerana kasih sayang kita menerima diri mereka. kerana kasih sayang kita bahagia disampingnya. kerana kasih sayang juga air mata kita pernah mengalir untuk mereka. kerana kasih sayang membuatkan segala yang pahit menjadi manis. kerana kasih sayang mereka pernah menjadi milik kita"

" tapi pada mereka... kasih sayang itu mudah saja untuk dilepaskan. kelemahan kita dijadikan alasan. dimana peluang untuk kita memperbaiki kelemahan dan kesilapan kita. peluang untuk tidak melakukan ia berulang-ulang kali. maafkan lah diri kita ini. tidak layak ke kita untuk menerima peluang kedua? harap kita diberi peluang itu lagi."

" mengapa begitu pantas masa berlari. mengapa hanya seketika rasa itu menetap? apa khilaf diri kita? kita bukan pelangi dalam hidup mereka lagi. tapi...mungkin memang tiada peluang lagi untk kita jadi seindah pelangi untuk mereka. mungkin ada insan yang lebih layak untuk jawatan itu. tapi rasa ini sangat pedih"
"aku ingin menjadi pelangi mu"

i love u..

0 PURPLEcrazy: