CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Tuesday, 29 December 2009

takziah utk syg ku

tepat jam 7am kedengaran telefon bimbit ku berbunyi (wahh da lama x wat ayat skema ala2 novel). berbunyi....dan berbunyi... ku lihat di skrin hp ku tertera nama sahabat ku "mas-mygurl".
terus segar lalu berpura2 buat suara mcm org bru lepas kemas bilik. mas inform kat noma bahawa ayah dye semakin tenat. jelas suara nya yang lemah.noma terus bangkit dr perbaringan lalu memberi kata2 semangat.

mas: noma...mak den kata ayah den makin tenat...
noma: sabar mas. beristighfar.mas bile nak alik puchong ni? kul bape? dgn sape? mas alik la cepat.
mas: dgn makcik den kul 9 nnt.

noma: mas..jgn tunggu kul 9. skunk ni jgk mas kena pergi. cpt call makcik. mas: ok.

ouh... berhenti berfikir sejenak. dlm hati mendoakan agar ayah mas selamat. lama noma terbaring atas katil. awal lagi nak bersiap pergi class. class noma jam 11am. tbe2 je terlelap. x lama lps tu, dpt call lg. "mas-mygurl". terdengar suara tangisan mas dihujung talian. mas... huhuh. rasa mcm nak nangis sama je. tp x boleh. noma kena kuat dr mas. kalo noma nangis. nnt bertambah sedih sahabat ku.
mas: noma...ayah den da x ada.. huhuhuhuhu. mak den bru je call cakap ayah da xada.
noma: mas.. sabar mas.. kuat kan semangat...
mas: noma.. den x sempat jumpa ayah den.


sedih sgt2. kali pertama noma mendengar esak tangis dr sahabat ku yang seorg ni. terbayang diri ku ditempat mas sekarang ini. bagaimana utk noma hadapinya. rasa ingin menitis air mata dikala mendengar kesedihan seorg sahabat.

selepas tu, noma terus bgth dak2 rumah noma. ain and eka+nawal. mereka pun rapat dgn mas. semua terkejut. dan noma juga memberitahu rakan2 yg lain seperti yg diminta oleh mas.
..noma syg mas sgt...

utk mas.... kuat kan semangat mas... semua yg berlaku ada hikmah nya.. kita kena terus kan hidup ini.noma dan kwn2 masih di sisi mas utk memberikan sokongan. kami sygkan mas. takziah utk keluarga mas. kalau ada apa2 yg nak noma bantu. bgth la. insyaAllah noma dan rakan2 akan membantu.

utk rakan2 blogger noma... mari lah kita sedekah kan al-Fateha kepada arwah..moga beliau ditempatkan di samping org2 yg beriman. amin...

1 PURPLEcrazy:

pak long said...

salam..
setiap yang berlaku ada hikmahnya.
moga kita dapat iktibar dari apa yang terjadi..
salam penuh ingatan