CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Saturday, 24 April 2010

MANZ-hamdya farhana

assalammualaikum... kenangan indah yang pernah menyapa hidup kita ni semestinya kita tidak mudah melupakannya. betul tak? kenangan indah tu lah yang selalu membuat kita rasa rindu. rindu kerana ia pernah membuat kita rasa bahagia... sekarang umur aku dah masuk 21tahun. pantas sungguh masa berlalu.... aku sedar masa sentiasa berlari. kita pula dituntut untuk mengejarnya. kerana masa tidak pernah menunggu... semakin lama... semakin banyak kenangan yang dicipta...kenangan itu semua yang membuatkan kita semakin matang... terima kasih kenangan! kerana kenangan mengajar kita erti hidup. bila aku dah jauh berjalan... kadang2 aku rasa kenangan sentiasa mengikuti hidup aku. kenangan indah yang pastinya.

saat ni....
aku sgt2 merindui 1 kenangan yang telah terukir... 1 hubungan yang telah terjalin. masih segar di ingatan ku bagaimana aku berkenalan dengan mereka.... tahun pertama aku masuk Teknik Kluang. tapi hanya beberapa bulan saja sebab aku buat permohonan untuk pindah ke Teknik Perdagangan. (sebab x tahan duduk asrama.ngeh3). masuk class "4 awam2". yuuuhuuuu.. berdebar2 saat menjadi budak baru. rasa famous sebentar disitu.. sbb kwn2 class sibuk buat interview x rasmi.. dah mcm artis gitu di kelilingi wartawan. huahuahua (oke perasan hanya sementara) . aku duduk dibahagian belakang sekali....

mula2 masa masuk kelas tu, ada la jugak sorg dua kenalan dr sek lama(SDARY). so x de la rasa terasing sgt. kwn2 dlm class pun semua nya oke.. x sombong. org pertama yang aku rapat dalam class ni.... AMIRA ZAINI. lepas tu HAMDYA FARHANA dan ELMI ZAIRINA.... pic masa ada sambutan maulidurrasul kt sekolah. masa ni aku x g. ada hal apa ntah.. huhuhu


perjalanan aku masa form 4 aku x berapa nak ingat sangat laaa. sbb apa erk? sbb aku busy BERcinta monyet dgn sorg mamat yg mereka2 gelarkan dye "bulu"... eeeuuwwww x hot langsung gelaran ko!!! masa form 4 ni aku bercinta kejap dgn schoolmate aku masa sekolah kat SDARY. agghhh lupa kan pasal mamat bulu itu... cinta monyet! first time aku bercinta dgn budak satu sekolah. sumpah aku x suka. mungkin sbb tu aku x berapa nak ingat mcm mana aku kenal dgn minah2 ni... (sape lg law x meera,amdya and zaie)
ok.... dah form4 aku x ingat.. mari terjah memori masa form 5. masa form 5 aku duduk belakanggggggggggg sekali sebelah tingkap... minah yg duduk sebelah aku pula bernama AMIRA ZAINI a.k.a meera. depan aku ELMI ZAIRINA a.k.a zaie dan sebelah zaie pula HAMDYA FARHANA a.k.a amdya.
maka al-kisah nya.. bila budak ber4 ni dah duduk dekat2... makin suka la kami berkepit.. kemana je nak bersama... kami mmg sangat rapat.. walaupun meera dan zaie duduk hostel... kenangan.. erm.. kenangan yang masih sugar bugar di ingatan aku ialah.. setiap kali rehat.. makanan paling simple yang kami makan adalah keropok lekor... tapi.. masa rehat... mesti amdya x dpt join. sbb dia pengawas.. pengawas ni, time rehat mereka.. 5 minit sebelum budak2 lain keluar rehat. kerana mereka ditugaskan menjadi guard!!!... di tempat2 tertentu..hahaha.. ops.. amdya.. jgn kecil hati ye yunk. hihihi. tp amdya ni jarang bebor nak keluar rehat ikut waktu rehat pengawas.. sebab dia x nak ketinggalan apa yang cikgu ajar... nak harap kan kami?? kami ni harapkan dia.. hahaha. xada lah.. act mmg amdya mcm tuu.. maka.. demi menyemai kasih syg. aku, meera dan zaie ni belikan lah keropok lekor untuk dia... nanti dlm kelas baru dye ngap..ngap..ngap.. time cikgu x ada.. kadang2 dia makan sembunyi2 kan kepala kat bwh meja.. hahaha !!kelakar... soalan untuk amdya! " syg.. menagapa kamu suka makan keropok lekor sorok-sorok bawah meja? "

antara kami ber4, aku dan amdya je yang x duduk asrama.. maka, aku ni selalu jugak lah bertandang ke rumah amdya.. muka x malu mmg mcm ni. auwww!!! bkn saya x malu lah! tp mereka suka bawa saya pulang.. hahaha. gedix! mama amdya baik sgt2. kakak2 amdya pun baik... kadang2 noma tidur rumah amdya...mama amdya masak sgt sedap. masih ingat lg noma mama amdya nak basuhkan baju sekolah noma.. huhuhu malu2.tersentuh hati ini.. and noma pernah terdengar mama amdya bahasakan dirinya dgn noma "mama". amdya kata mama mmg mcm tu. dgn kwn kak sabrina(kakak amdya) pun mcm tu.. wahhh berbunga2 aty ku. kebetulan aku sedang menghadapi konflik keluarga. touching2!!!

dtg rumah amdya pun bukan apa... sebab nak study. amdya ni power gak dlm subjek kimia and add math. yang x berapa nak best nya... rumah amdya ni banyak kucing... ye kucing amdya sgt2 lah comel dannnnn lincahh... huhuhu knp lak x best? ye la bg aku yg takut dgn kucing mmg lah x best... huhuhu kucing amdya sgt lincah... haih... nasib lah kan... pernah 1 mlm tidur rumah amdya... ketika itu aku dan amdya sibuk study.aku study katil atas.. amdya lak study kat bwh katil(erk..bukan2) tp yang pasti sedang khusyuk baca nota .. aku tertidur..tiba2 tangan aku meraba2.. apakah benda yang sgt lembut ini.. aku bangun dan terpisat2.... TIDAKKKK kucing amdya kat sebelah sedap je zZzZzZzZzZ. nak wat mcm mana?? amdya dah sedap berdengkur tuu. x kan nak kejut.. lalu aku cari port tidur yang lain.. uhuhuu.
lagi2?? amdya la yang tlg buatkan aku myspace.. tanpa amdya siapa la aku dlm dunia myspace.. ngeh3..

to be continue~

0 PURPLEcrazy: