CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Tuesday, 28 September 2010

tuan punya badan x heran... org lain lak lebih2

assalammualikum...

kemunculan kali ni mmg penuh dgn kontroversi. izinkan diri ini melepaskan apa yg terbuku di hati.

kadang aku pelik...tapi kadang aku rasa aku x perlu nak pelik sgt la.. sbb agaknya la sikap masyarakat sekarang ni suka sgt membuat pandangan sendiri.

aku nak cerita sikit pasal org yg buat pandangan. dah la buat pandangan, buat pandagan lak bende yg x betul. x tahu cerita sebenar...kau main cakap je. main sembur je. kau dah la dengar cerita sebelah pihak... lagi sebelah pihak ada lak kau tanya?? x ada kannn. sbb pihak yang bercerita kat kau tu kawan kesayangan kau dunia akhiratt la kata kannn. memang kau back up kawan kau lebih laaa...

FYI...sebab kau menyibuk comment pic aku.comment yg penuh tanda tanya dlm diri aku.. so punca nya kau larh. menyibuk sgt pasal org lain. kalau x tahu cerita diam2 boleh x? kalau kau dah dgr cerita kwn baik kau tu. dan 100% kau percaya dan kau rasa kwn baik kau tu baik sgt x ada kekurangan dalam hubungan.... kau senyap boleh?? jgn ganggu org lain. mmg sah la laki aku hanginnnn. kau x dgr alasan drpad mulut dye sendiri kau nak wat tanggapan sendiri. dah tuuu bls msg baik..baik..baikk(maksud nye x memlawan) tapi tup tup tupp.. buat entry kat blog. hahaha time ni la kau nak lepas kan makian kau kan.

kau pandai cakap org...kau kata org x layak panggil kawan baik kau "binatang". tapi kau pun sama je lah perangai nyaaa.. kalau nak mengata org tuu. berpada2 la... mcm la kau perfect kau nak mengata perangai org tu teruk. org tu ada kelemahan nya.. kau pun ada kelemahan nya. aku sendiri pun banyak kelemahan nya..


pada kau... kawan baik kau tu gadis terbaikkk. x ada cacat cela nya. perangai dia pun baik2 belaka. tapi tetap ada kelemahan kan. dan kelemaan nya tu mungkin org yg dah bersama dgn dia selama 4 tahun tu tahu. mungkin la org tu banyak makan hati dgn kawan baik kau. ada kau tahu?? x ada kan. dan org tu pun xtahu kot2 kawan kau tu makan hati dgn org tu. kau rasa org tu je la salah...bagi alasan taikk la apa la... tapi kau tahu ke kisah sebenar. ada kau dengar cerita dua2 pihak? x ada kann. kau sgt memandai la dlm buat pandangan.

petikan di atas: kot ye pun marah sgt sbb org tu ckp kawan baik kau binatang. kau x yah la nak libat kan keluarga. x payah nak sebut adik, mak, kakak, abg, pakcik makcik. mmg sgt terserlah perangai kau sebenar nya 2X5 je dgn org tu. alahaiiii. "bakal isteri kau" insyaAllah itu aku. hahaha tp aku x kisah la kau tulis mcm tu. yg mak adik tu kesian lak aku kat mak dia. tibe2 disebut2 lak. pd hal.. mak dia jugak la penah sayangkan kawan baik kau tu. cuba la simpan rasa terima kasih utk rasa sayang tu. ( kau bukan tahu pun mak dia pernah sayang kawan baik kau tu sebab kau x pernah tahu cerita sebenarkan. kau main lepas je kan.kawan baik kau tahu x mak ex dia pernah sayang dia? )

bukan mendoakan tapi kau luahkan jugak benda2 mcm tu. kau cakap jugak. kalau kau nak ingat kannn ha sila cakap mengunakan suara dgn dia sendiri. berdepan. itu baru mengingatkan. kau buat mcm niii bukan ingatkan pun. sbb org tu x tahu pun kau ingat kan dia. mana nak tahu. bukan dia baca pun. sbb aku la dia tahu. yela. dah kau ada pesanan penting utk dia. aku sampaikan la. hahahaha kau pun harap dia baca kan. sebab tu entry yg 1 ni kau post kat FB. hahaha.

yela2 kau betul lah(kau kan tahu semua perkara. kau kan hebat. so mmg kau AGAK je la bende ni kan) .. dia ada cakap aku setan. hahahaha awak yang cantik... dia x pernah utk melepaskan kata2 begitu pd saya dgn sengajanya dan tanpa perasaan yg dikawal oleh syaitan. kau tahu je la kan kalau org tgh marah.. mcm kau la.. tgh marah kan dia yang mengata kawan baik kau binatang.. haaa segala cibaiii bongokkk kau keluar kan. kau agak2 je. itu dah kira 1 tuduhan x berasas.

"kalo kaw da lebeh stahun dgn awek kaw skng ni.. nmpak sgt kaw maen kayu tiga." (petikan di atas). tgk ni tgk ni.. ini dah 1 tuduhan x berasas... dah la buat andaian yg katakan org tu dah couple dg awek baru lebih setahun... buat lagi andaian main kayu 3. semua ini TIDAK BETUL. TUDUHAN ANDA WAHAI SI CANTIK SGT LA X BERASAS.

"konon nk nmpak yg kwn aku tu slah la tu yg buat mcm2 cara. haha.aku bkn jenis org yg dpt ditipu dgn cara kaw la." (petikan di atas). yelah2.. mcm yg aku taip kat atas2 td tuuu. kau kan rasa kawan kau tu betul dlm segala hal dlm hubungan dorg. betul dlm segala masalah yg dorg hadapi( aku pun x tahu apa hal dan masalah dorg. tp dlm 4 thn tu mesti mcm2 jadi kan. gaduh tu mesti ada kan) .. yela2... kawan baik kau x salah lah dalam hal ni. dannn kau HEBAT lah sebab kau x boleh ditipuuu. hahaha asal org tipu je... kau dpt tahu. kau HEBAT LA SI CANTIK. org lain mmg x leh menipu kau la. kau jenis manusia 1000 dlm 1 kt dunia ni. kau mmg x leh ditipu.

si cantik... pada kau..kawan kau x salah... tapi pada aku...org tu ada silapnya...dan kawan kau pun ada silapnya...kenapa kau x fikir tentang tu. manusia kan ada kelemahan masing2. mungkin kelemahan bf aku pd kawan baik kau tu sgt terserlah dimata kau. sbb mulut dia sgt longkang kannn dan mungkin bnyk lg kesilapan nya...semua pada mata kau tapi.. kau tahu x ? kesilapan kawan baik kau di mata bf aku? kau x tahu kan? kau x pernah dengar kan luahan hati dia? cara kau mengadili mereka sgt tidak adil. aku mintak maaf utk kata2 aku ni. tapi kau kena fikir sejenak.

dlm 1 hubungan yg gagal antara 2org. kedua2 ada silapnya. dan aku jugak kena berterima kasih jugak kat kau . sebab kau sudi kesian kan aku. bukan senang org nak kesian kan kita. ye x? thanks.

cerita ni lum habis lagi. panjang la pulokkkk. mungkin sbb da lama x mengayat. haha.

petikan di atas: aku rasa kau ni org yg baik. walaupun entry ni kata2 kau banyak jgk x sopan. sama je mcm bf aku (org yg kau jd kan sbg watak utama dlm entry kau "ex yg bodo" yela kau and kawan baik kau kan pandai). tapi sekurangnya kau cuba jgk la kan utk menasihati bf aku. kau kata x mustahil dia akan jadi mcm tu( belasah isteri) . sekali lagi kau sgt hebat mcm nujum mak belalang. selama aku kenal dia. xpernah pulak dia angkat tangan dgn aku. tak tahu la kalau kawan kau tu pernah kena belasah dgn dia kan. hahahahaha . kena ugut nak belasah... hahaha kawan baik kau gegel ke kena ugut. mungkin aku x kenal dia selama kawan baik kau. tapi sebelum menjadi kekasih..dia jugak kawan baik aku dr dulu sampai sekarang dan bila2.

lagi2 bukan mendoakan tapi mengingatkan.. kau pergi lah cakap sendiri dgn dia.... g personal talk. ni kau buat mcm ni...kalau x aku yg terbaca...x adanya dia tahu pesanan ringkas kau tu. ini dah kira mendoakan dahhh.

yela...dia bongokk. kau dan kawan kau jela pandaiii. maklum la...korg dah nak ada degree. kami baru hegeh2 nak kejar diploma kan. sapa la kami pacar yg hina. hahaha. x ada kena mengena. aku gurau jew.

tp tu la.... kau agak... dia kata kawan kau binatang... rasa2 nya. kawan baik kau tu bertukar x jadi binatang? arnab ke? kucing ke? alala.. semua yg comel2. tak kan tanpa kuasa Allah?? sbb dia x ada kuasa utk tu. tapi kau.. bongok la cibai la.. Ya Allah... jgn la kurniakan sikap bongok pada si dia walau ada org yg mendoakan begitu.. sila la ketawa ye wahai si cantik. tahu kau ketawa kalau kau baca entry aku ni.

kau pernah dgr x? kite kena berani utk menegak kan kebenaran... kau pandai kan. kau mesti dpt tangkap apa yg aku maksud kan ni... kalau diam tu salah. kalau betul tu jgn diam. hurmmm...kalau org kata yg buruk2 pasal kau... kau melenting x? kalau org kata berlagak..kau melenting x? kau melenting sbb apa? sbb apa yg org kata tu x betul. mcm tu jgk bf aku. bende x btul. mesti la melenting. benda yg mengecewakan mesti la sakit hati.

aku x rasa merana pun hidup dgn dia... kalau gaduh pun.. x de lak terseksa.x de lak sampai dia nak belasah aku... sbb kami serasi bersama( meluat la tu)..hahaha..dgn iringan doa2 keluarga kami terutama mak aku...dan ibu dia... kami bahagia. walau aku tahu ada antara org sekeliling kami yg x suka kami bersama. tapi apa boleh kami buat...panjat kan doa pada Yang Esa.


ye..kami sedang hangat bercinta...mcm korg la... kann. korg pun leh tahan hangat. aku rasa.. bf kau tu kalau rasa x nak potong bawah dia tuuu. g la serang bf aku. hahaha 2x5 je la. nape dia nak tunggu bf aku serang. pd hal bf aku x de lak niat mcm tu kannn. korg pk jauh sgt ar.pk kami ni jahat sgt erk? law rasa awek nye kena sound dan x puas aty. back up ar. apa lg. hahaha. SELAMAT HARI RAYA.

p/s:entry ni sgt2 panjang. knp er? suka hati aku la. blog aku. hahaha. rasa puas kot. kalau dorg x baca pun x apa. aku x kisah. sbb aku bukan nak cari gaduh. aku nak bgth apa yg sebenar nye.. tanya la dua belah pihak. kawan pun kawan. tapi kawan kita tu pun manusia jgk kannn. x perfect mcm hamba Allah yg lain.


p/s: aku sgt tabikkk kat kawan baik kau sebab dia x pernah nak kecoh2 sgt. mungkin dia dpt terima kenyataan dgn baik.


p/s:aku mintak maaf kat kau sbb wujudnye entry ni.dan mintak maaf la kalau2 ada terasa sakit aty dgn apa yg aku luahkan. aku cuma nak kau tahu. kita semua sama. masing2 ada lebih dan kurng dlm diri sendiri. mungkin kwn kau x dpt terima. mungkin dia jgk x dpt terima. jgn salah kan sebelah pihak je. bercinta berdua... tapi bila x bersama.. sorg je yg dituduh salah. x adil mcm tu. tp kalau hati x ada lagi sayang x guna jgk bersama. dan aku mintak maaf oke untuk semua ni. aku x ada niat nk cari pasal.

p/s: aku bagi pihak dia jugak mintak maaf kot2 entry kau tu berpunca kau x puas aty dgn apa yg dia kata kan pd kawan baik kau.

p/s:lupa lak . kot2 panas ke bile tgk tajuk nii.. oke la tu. sepanas tajuk entry kau.