CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Saturday, 2 April 2011

novel teman terbaik di kala sunyi

assalammualaikum...

mari mari.. ini sesi luah perasaan... dengar ni ea... (baca kuat2 dan dgr la sendiri mulut memasing berbicara)


"hati aku terseksa...siapa yang tahu?Tiada...Walaupun insan yang aku sayang. Mereka tidak mengerti apa yang aku rasa. Aku sedih...teramat sedih. Tiada yang mengerti. Banyak perkara yang mengecewakan hati kecil ini. arrrghhhh!!! aku terlalu lemah... lemah tak berdaya menghadapi dugaan dan kesakitan. Ya Allah... aku mohon agar aku menjadi kuat...cekal.. tabah untuk segala yang berlaku.

teman aku hanya perasaan... perasaan yang merasa... dan hanya perasaan yang mampu berkata-kata. walau pada siapa pun aku luahkan. mereka tidak mungkin mengerti apa yang sebenar-benarnya disudut hati ini. kenapa tiada yang memahami? mereka yang aku sayang... kenapa harus aku sahaja mengalah. aku sahaja yang harus memahami mereka. kenapa tidak kita saling memahami. kerap kali aku mencuba... mencuba memahami mereka. tapi tidak pada mereka. memahami suara hati ini. "

hahahahhaha... geli tak. geli tak...

agak2 ada bakat x noma nk jadi penulis novel jiwang sepanjang masa. hahahaha. dari dulu sampai sekarang memang suka baca novel. dulu masa budak-budak belum meningkat remaja lagi... noma suka baca novel ahdiat aqasha. best! noma baca novel dia punya pasal la noma dan seorang kawan ni.... minat nak wat karangan panjang mcm novel. haha cerita budak sekolah. selalu noma buat cerita berdasarkan apa yang noma impikan. noma suka tulis apa yang noma bayangkan... sebab yang noma bayangkan tu x mungkin terjadi di dunia realiti noma. kui3... senang kata berangan la kan...

dah masuk sekolah menengah.... haaa.... layan pulak novel cinta... masa ni sedikit demi sedikit asah jiwa ni jadi jiwang. kui3. tak tak. noma rasa noma jiwang sebab ikut abah kot. sekarang ni... tiba-tiba noma rasa.. novel ni peneman noma dikala sunyi. sebab... kalau sunyi... hati ni kosong tanpa perasaan... bila ada novel sebagai peneman.. hati ini terisi dengan seribu macam perasaan. gembira, menangis, sedih, ketawa, pelik, teruja dan beribu lagi jenis perasaan yang korang sendiri boleh rasa.

kalau cerita tu menarik dan menghiburkan hati.. memang noma akan senyum sorg.. gelak sorg2...aku x peduli apa orang nk kata... dan x melampau sangat kalau noma menangis bila watak dalam novel juga menangis... serious! noma x tipu... memang sangat mudah nak menangis.

dengan gelak tawa dan tangisan itu noma rasa novel teman terbaik buat masa ni. :D


hari yang manis harus dikenang di usia tua. sekian... (:

0 PURPLEcrazy: