CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Monday, 16 May 2011

bicara sama blog- 1 tambah 1 tambah 1 dan tambah lagi

lepas satu yang datang, datang lagi satu... lepas tu satu dan satu...

1+1+1+1= lebih dari 1... banyak tau... naik gila jugak aku nak fikirkannya.


niat aku baik bila aku berkawan. tak pernah ada perasaan jahat dalam hati aku bila aku bersahabat... aku ikhlas dengan kawan-kawan aku. aku x ada niat lain. aku sumpah!


tapi seikhlas mana pun hati kita dalam berkawan,
sebaik mana pun kita cuba buat untuk kawan kita,
sejujur mana pun kita dengan kawan kita,


kalau mereka benci, keikhlasan, kebaikkan dan kejujuran yang kita ada, x pernah bernilai pada mereka.

kenapa aku yang x tahu apa-apa jadi mangsa antara mereka. aku x ada niat jahat pun. aku xada buat apa-apa...bila satu ketika aku faham keadaan mereka aku cuma diamkan diri sebab aku x nak keruhkan lagi. aku fikir dengan berdiam diri tu, segalanya akan berjalan seperti biasa...

tapi tidak, rupanya aku dibenci pula....


dibenci dan terpaksa menelan segala kata-kata mereka... aku diam. aku tetap diam. aku x tahu la perlu ke aku masuk campur dengan hal mereka. pada aku tak perlu... aku x nak mengeruhkan keadaan mereka. aku x niat nak merosakkan mereka. aku hanya berkawan.


namun, aku tahu nama aku tercemar...


aku redha je la... dah orang nak fikir macam-macam pasal aku... aku nak buat apa kalau mereka dah fikir begitu. aku terus diam....

diam dari menyuarakan kata-kata.


kita x mampu nak jaga semua hati disekeliling kita. walaupun kita mencuba untuk menjaganya... aku sendiri x mampu itu menjaga hati semua kawan-kawan aku. aku berusaha juga untuk menjaganya... tapi akhirnya..... hati aku juga yg terluka. haissshhh nak mengeluh lagi... mengeluh tu x baik.



kenapa aku jugak yang kena ni:((

x faham betul la aku dengan keadaan yang 1 ni . dah la banyak lagi masalah yang datang bertimpa-timpa menghempas kepala x lupa juga menimbun-nimbun dalam jiwa.


tahu x sakit jiwa ni.... jangan sampai aku jadi gila. aku x nak jadi gila... aku nak kahwin. hahahah. orang gila mana leh kawan kannn. (aku merepek)



buat mereka yang berkaitan, aku mintak maaf kalau aku ada salah silap. aku ikhlas dalam berkawan dan aku tiada niat x baik pun....



hari yang manis harus dikenang di usia tua. sekian... (:

0 PURPLEcrazy: