CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

F.R.I.E.N.D.S

Google
 

Monday, 12 August 2013

Berderet Hari raya

Assalammualaikum...

Raya Aidilfitri 2013 dah berlalu...Dalam pada aku malas nak beraya tu... aku agak beraya sakan. Every weeks ada open houses kalau tak pun mesti ada program dgn family dan kawan-kawan. Sesibuk sangat la untuk hujung minggu syawal yang lepas. Terkejar-kejar aku kesana kemari...

Raya ke-4, aku beraya ke rumah Ibu angkat aku kat Felda Bukit Batu, Kulai. Kebetulan, rumah ibu ada marhaban... Aku datang berdua dengan cousin aku, Remy.Tolong la apa-apa yang patut. hehe.

kebetulan... sama-sama merah :)
Kak Elia, anak buah kesayangan Ibu. Dah macam kakak aku sendiri. Sayang Kak Lia. 
Kami dan Ibu. Terharu tengok Ibu pakai baju yang aku belikan. Actually, baju ni Mak aku yang pilihkan. Maklum la... aku takut beli sendiri nanti tak sesuai pulak. 

Raya ke-5 aku dah mula kerja. Aku tak lupa raya ke-5 hari tu ulang tahun sahabat baik aku, Syer Emy Edayu yang ke 24 tahun. Bulan 8 ni baru dikira rakan sebaya dengan aku. hehe

Btw, Emiey jemput datang rumah ada makan-makan katanya. Maka, seperti tahun-tahun lepas... aku lah sahabat yang akan datang malam dan penghujung majlis. Kesian. Tapi Alhamdullilah... rezeki ada lagi untuk aku dan teman-teman. Disebabkan tak ada geng dan nama pun raya. Aku ajak Buddies pergi beraya ke rumah Emiey. 

 Tumpang make-up kat rumah Biha. Cik Puan tengah sibuk siap kan barang anak dia. kui3. Giteww laaa dia gaya ibu-ibu. hihihi Tapi jalan dengan anak bajet macam kakak dengan adik. hakktuiii. haha
 Syer Emy Edayu & Syer Ayu Azrina. Dua-dua aku sayang.... Si kakak dan Si adik. Dah macam kembar. 
My best friends. 


happy birthday to you sayang. Semoga Emiey panjang umur dan dirahmati-Nya & semoga bahagia bersama mereka yang tersayang. Amin. Noma sayang Emiey sangat-sangat tau. 
gelagat Buddies! 

Sebenarnya, lepas beraya rumah Emiey program aku dan Buddies nak pergi tengok wayang. Tapi disebabkan aku dan emiey asyik la sangat berborak... kata nak balik tapi tak balik... balik... kesudahannya bila sampai je kat City Square... wayang da tutup. heeeee. Ampun kan saya!

Keesokkannya... Cincin dari Shah Alam nak datang JB. nak cari Yong Taufu terbaikk katanya...
 Si remy pulak yg over... Kami bawak cincin makan kat Kg. Melayu. Lega rasanya bila Cin kata sedap mengikut citarasa dia. haha Kalau tak pening gak mana nak cari lagi Yong Taufu terbaik kat Jb ni. 
 Lepas makan, melepak kat Lido. tak tahu nak ajak pergi mana memalam ni. hihi.
Lupa nak beli kuaci. Kalau tak, boleh borak sambil makan kuaci. khusyukkk nanti. 

Raya ke-berapa ntah. pening pulak aku nak ingat yang pasti  aku beraya bersama Buddies!!! Lepas maghrib berkumpul dan terus ke rumah Rauf. Dah pesan kat Rauf tak payah susah-susah nak masak special menu untuk kami. Sebab program lepas beraya di rumah dia nak pergi makan steamboat. 
 Jemput makan kuih sambil tengok bola. 
 Tuan rumah, sila snap pic tetamu. Budak kecik yang duduk dengan aku nama dye Awal Muhaimin. Anak kepada Nabihah. Awal dah jadi geng kami. So, no hal kalau melepak bawak dia. Dengan semua orang dia layan kepala. 
 Hurmmm. posing ntah pape. malas layan * mata terjuling
Kami la keluarga BUDDIES. Duduk dari kiri, Uda, Angah dan Along. + Anak angkat 
Berdiri kat belakang Ucu dan Alang. Achik tak dapat join. 

Mari makan steamboat!!
Sebelum dan....

 bekerjasama dan makan-makan. Alhamdullilah.
Selepas.
Sampai senget periuk atas dapur dikerjakan. Jangan la menunjukkan sangat kerakusan kita wahai Buddies. hihihi. Alhamdullilah. sangat puas hati. Tomyam yang pedas dan tiada pembaziran melampau. Sekali sekala boleh la makan macam ni. kan kan kan? 


bersambung... :P







hari yang manis harus dikenang di usia tua. sekian... (:

1 PURPLEcrazy:

TelingaBulat said...

fa cane sumee da xamik kesah sob sob ;(